Ticaret Bakanlığı geçtiğimiz aylarda yaptığı düzenleme ile yurtdışı hızlı kargo veya posta yoluyla bireysel alışveriş limitini 150 Euro’dan 30 Euro’ya düşürmüş, gümrük vergisini de artırmıştı. Yeni düzenlemeyle Avrupa Birliği ülkelerinden gelen ve değeri 30 Euro’yu geçmeyen ürünlerin gümrük vergisi yüzde 20’den yüzde 30’a; diğer ülkelerden gelmesi durumundaki vergi oranı ise yüzde 30’dan yüzde 60’a yükseltilmişti.
KARARIN ÖNEMİ ORTAYA ÇIKTI Bakanlık bu kararı alırken hem yurt içindeki yerleşik oyuncuları korumayı hedeflerken hem de kontrolsüz şekilde yurtiçine ürün girişi ile halk sağlığının tehlikeye düşmesini önlemeyi amaçlamıştı. Öyle ki bu yılın başında Türkiye’den Çinli Temu’ya verilen sipariş sayısı 6 bin 544 olurken, bu rakam haziranda 600 bin, temmuzda ise 612 bine yükselmişti.
GÜNÜN EN ÖNEMLİ MANŞETLERİ İÇİN TIKLAYIN
Tehlikeyi gören Bakanlık hızla alışveriş limitini düşürerek, gümrük vergisini artırırken Bakanlığın bu endişesi Çinli Temu’nun “karanlık ticari tasarım” oyunu ile de gözler önüne serilmiş oldu.
Kontrolsüz bir şekilde on binlerce ürünü Türkiye’ye gönderen firmanın içerisinde Türkiye’nin de olduğu Avrupa Birliği (AB) pazarında eşcinsellik vurgusu içeren ürünleri ana sayfasında listelediği belirlendi.
GENÇLER MANİPÜLE EDİLİYOR Karanlık tasarımlar çoğunlukla çevrimiçi kullanıcı ara yüzlerinde bulunan ve tüketicileri genellikle çıkarlarına en uygun olmayan seçimleri yapmaya yönlendiren, aldatan, zorlayan veya manipüle eden uygulamalar olarak tanımlanıyor.
Haber Kaynak : SABAH.COM.TR
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”